Saturday 6 June 2009

nice-disaster-relief




once upon a time

aku dapat call dari kawan aku nama dia J,dia bilang mo bawa aku jln2 papar sebab dia stay d rumah kawan aku jugak si R

jadi aku punya tunggu d rumah....

akhirnya dorang pun sampai

heran mama aku sebab 2 orang anak dara jemput aku

hhaha


aku kami pun pglah jalan2 d papar........then,pg kedai si R nih

time nih best gilak sebab banyak kami cerita sebab lama kan ndak berjumpa yang betul2 kami jak

sebab2 masing2 sibuk dgn hal masing2


best time nih sbb kami cerita zaman dulu,,,,,,,,,,,,,,,,

sekarang.......................

ngumpats yg halal................lol


cerita punya cerita,baru aku tau yg si R mau hntar si J pulang ke kk(kota kinabalu)...

hntar pg rumah lah bah..

dia ckp singgah d sana(kedai) mo tunggu bapa dia service kereta tua dia tuh

jadi kami makan lah dulu d restoran ayah


apa lagi perempuan zaman sekarang

minta belanjak syak...

aku pun dgn 'ikhlas hati'memnelanjakan mereka dgn nsai goreng mamak n kampung


semuanya rm18 something lah..ndak lebih bajet..lolx


lepas kenyang kami pg lah tengok kereta yg d servis tuh,ada bapa si ruff jadi aku pun salam dgn penuh rasa MALUNYA....

iyalahbah...aku nih jenis pemalu klu first2 jumpa orang


then macam lepas 5 minute macam tuh kami pun jalan ker kk........


aku duduk d belakang lah....suasana dalam tuh mcm besa jaklah.......mcm teda papa perasaan..

sampai tengah jalan..si J ndak mo balik dulu sebab dia teda orang ada d rumah...dia teda kunci.....

jadi kami pun cakp mo pg one borneo


ampun sabarjaklah...jalan2 punya jalan......sesaT!@!!!!!!


around 40 minit jugaklah kami pusing2 kk tuh..kunun mcm amazing race asia lah.....



until................................



telepon si R berbunyi...tulis d fon tuh bapa dia...

tapi yg menjawab kakak dia..


ohh aku pun ok lah mula2....then tiba 2 si R mcm tinggi suara


si R cakaplah yg kakak dia ckp mcm kenapa ko jln pg kk?

lepastuh knp ko jln sama laki lagituh....nanti kalo kamu kena tangkap khalwat mcm mana?dia bilang.....(dgn nada yg garang)


si R pun panas dgn tindakan kakak dia tuh.....

aku pun terdiam lah...

sebab aku ndak terfikir pun pasal tuh...

baru aku sedar yg aku ni perlu lbh berhati2 bila naik dgn anak dara orang.....

suasana mobil itu suram

mcm dalam anu jak kuburan


aku pun rasa bersalah..

tapi aku teda niat atau apa yg terlintas pun dlm kepala aku yg aku mo buat benda tidak senonoh tuh......


kami ndak sampi pun pg one borneo trus balik hntr si J..itupun d kedai2 tempat kakak dia kerja.......

jadi tinggalah aku dgn dia

kami balik dlm keaadaan yg tegang...

sampai ruamh aku sudah pukul 6.23pm..ngam2 maghrib...

aku sama dia takut yg kakak dia tunggu d rumah dia untuk lecture dia..tapi ndak....si kakak tuh teda d rumah tuh.....


jadi aku pun lega malam tuh....

ini pengajaran lah kpd aku untk lebih berhati2 untk kluar dgn anak dara orang..................



afif

No comments: