Thursday 25 June 2009

hari yg penat dan PENAT

menyesal!!!!!MENYESAL!!!!!!!!.............menyesal tak urus awal2!!!!!hari nih punyalah penat buat semua bank in lah bayar sini lah...sudah lah internet di rumah mati2..stres!!!AKU!!!.......badan aku sengal2 driving satu hari nih....di KK tuh punyalah SESAK..kalah babi dalam tin.....berHIMPIT2!!!!!mcm hidung babi berlaga....aku di kereta mcm orang gila jak ketawa2 menyanyi2joget2 kat dalam kereta tengah2 jam...laein2 jak orang len tengok aku..sabar jak lah.....

Bukan apa ,hari Nih aku urus duit untuk bayar USM yg dentistry tuh..nasib medical check up kat kelantan bukan kat sini..huh...klo NDAK mati aku.......ohh lupa pulak mo cerita apa yg berlaku ke atas diri insan kiut yakni akulah bah.....

inilah ceritanya...kan aku dapt shell hari tuh....aku fikir shell yg urus segalanya dari U di uk tuh...pendaftaran segala...rupa2nya bukan..kami kena mohon sendiri ke U tuh dan sehinggalah aku mendapat surat or reply offer from U tuh baru ada kontrak utk sign dengan Shell..iyalahbah..aku pun jakun..kan aku orang kampung ndak pernah ambil tau pasal shell nih.....klo aku orang fizik masa di matriks dulu oklah...tapi malangya aku bio......


roomate chinese aku cakp mana lah mungkin shell mo urus segalanya...dorang tuh bukan jpa..dorang tuh badan swasta yg hanya menyediakan duit untuk kamu belajar..DUIT yg BANYAK utk kamu belajar dia cakaplah..jadi aku pun terfikir(time nih tengah mlm sudah)......mana mungkin kan jugak....jadi aku bertekad utuk tanya aka call besok Shell nih....

esoknya...bapa ku meleter aku untuk fikir bagus2...aku tau yg sinopsis ya dia mao aku ambil shell tuh.....just imagine ayah aku ambil cuti setengah ari just utk lecture aku.....tup tap ada call..kan aku plan mo call shell,tiba2 shell tuh call aku...dia tanya sama ada aku pg majlis anugerah biasiswa kat ums tuh???.....ohh yah lupa aku lagik mo kasi tau...kan kalo kita mo masuk U luar negara mesti ada a level (itulah pengetahuan aku)..jadi aku tanya lah dia semua..........perlu a level kah (klo ada.... aku ndak mo..gilak susah bahtuh a level)?????perlu apply sendiri kah????...

miss shell tuh cakp tak perlu a level ,matriks tuh dah ok dia ckp.....lepas tuh dia ckp kena apply U sendiri.....ohhhh bahhhhh di sudut hati ku.........".mcm aku ndak mo pg syak shell nih banyak urusan aku fikir yg perlu diurus sendiri"hatiku berbisik.....tiba 2 keluar dari mulut miss shell tuh yang membuat aku terasa bangga..."u go lah.....you the only representing bumi You know....you should be proud.."katanya...wah...aku ckp betulkah nih...........jadi kawan 2 aku yg dapt yg len tuh bukan bumi????.....ok fine...aku cakap dalam hati....

jadi selepas semua itu aku cakap aku akan pg shell...tapi keputusan U di uk tuh 30 jun......daftar usm 27 jun....jadi yg aku takut nih....perumpamaan 'yg dikejar tak dapat yg dikendong berciciran' berlaku ke atas diriku.....kalo aku ndak pg usm aka daftar 27 jun nih..nama aku akan hilang dari muka bumi ipta nih...jadik aku bincang n family aku........family aku mo bah aku pg shell nih......aku pun ndak mo hampakan dorangkan....

jadik selepas musyawarah(berbincang)..dan berdiskusi dengan penuh getaran jiwa yg melanda hati dan perasaan..beta memutuskan utk pg kedua duanya.........beta akan pg usm dulu dan mendaftar sebagai student ..dan klo dapat shell tuh..beta akn keluar dari usm.........ada jugak aku fikir kan duit tuh akan hangus...parents aku cakap ndak pah....."masa depan ko ni bang..."mereka berkata......

terharu nih ....tadi menagis aku di kereta (sekarang pun bergenang sudah)..mengenang banyaknya pengorbanan mereka utk insan ini................

dgn itu aku berharap semua persoalan kawan2 terjawab....sekian salam.....



No comments: