Saturday, 8 August 2009

woman killed just because of wearing VEIL(tudung)




Seorang wanita Muslim Mesir di bunuh di dalam mahkahmah Jerman, apa anda fikir?

Assalamualaikum.

Kisah menyanyat hati ini berlaku minggu lepas. Kisahnya begini, seorang muslimat Mesir di Jerman, Marwa Al-Sherbini, yang pada Ogos 2008 telah memfailkan saman kepada jirannya yang menggelarnya sebagai 'Terrorist', kerana beliau berhijab.Diulang, beliau digelar 'Pengganas', kerana beliau B.E.R.T.U.D.U.N.G. !!

Maka setelah mendengar hujah kedua-dua pihak pada Rabu minggu lepas, mahkamah mendapati lelaki, yakni jiran kepada Marwa tadi bersalah, dan dikehendaki membayar denda 2800 Euro.

Anda tau apa berlaku sesudah itu?

Lelaki ini telah menerkam ke arah Marwa, dan menikam mangsa 18 kali!! Ya, anda tak salah baca, memang 18 kali, dan yang paling teruk, Marwa ditikam sehingga mati, sambil beliau memeluk anaknya. Dan Marwa ketika itu mengandung 4bulan...tragis bukan?

However last Wednesday, Alex stabbed her 18 times to death in a German courtroom after the judges announced she won the case against him, and that he had to pay 2,800 Euros as a fine for his previous insults. Lagi di sini.

Belum cukup tragis, ada lagi. Suami Marwar yang melihat isterinya ditikam terus menerkam ke arah lelaki tadi, dan....

......

...akhirnya suaminya juga ditikam 3 kali. Nah. Tidak cukup dengan itu, pengawal keselamatan yang 'melihat' kejadian tadi telah bertindak menembak suami Marwar. Nah...ini baru betul2 tragis.

Sekarang anda fikir, bagaimana logik seorang perempuan ditikam 18kali di dalam mahkamah, tanpa ada seorang pun yang bertindak menyelamatkan wanita ini, melainkan suaminya, yang akhirnya kerkesudahn ditembak.

Logik atau tidak anda mengambil masa hanya 1 saat untuk menikam 18 kali? Cuba anda tikam angin 18 kali, berapa lama masa yang anda ambil, tikam secepat mungkin. Malah 1 saat untuk 1 tikaman pun sukar dicapai. Maka tidakkah anda terfikir kenapa reaksi manusia di situ terlalu lembab? Bengong bukan.

Seorang pemerhati telah berkata tentang suami Marwa, "Dia bukan seorang yang berambut perang, jadi dia tentu penyerangnya." Ya, ini logik pada pandangan mereka. Tapi sesekali tidak bagi kita.

Itu isu pertama, isu kedua adalah mengapa seakannya media barat cuba menutup isu ini. Langsung tidak dihebohkan. Adakah kerana darah orang Islam tidak sama dengan darah mereka? Ermm..logik bukan. Hanya orang yang gila sahaja percaya ini.

Mungkin ada antara yang membaca entri ini berfikir bahawa ini hanya isu kecil, mengapa
perlu dihebohkan. Ada bukan? Ini bukan soal peka semata-mata, cuba anda fikir, kalau Marwa boleh ditikam 18 kali dalam mahkamah, 'tanpa disedari' maka adakah mungkin mereka2 ini menyedari pembunuhan demi pembunuhan yang berlaku nun di Gaza, di Tebing Barat, di Darfur, dan yang terbaru di China. Atau ada antara anda yang masih tidak tahu saudara kita dibunuh di China. Ya, logik la sikit kalau anda tidak tahu, sebab semua pembunuhan tadi berlaku di luar mahkamah.

Wallahu a'lam.from=
http://artofthoughts.blogspot.com/2009/07/soerang-wanita-muslim-mesir-di-bunuh-di.html

i wanna add some more.i want to share how the west media :electronic,mass ,magazine really affect how people around the world see islam.

First case:Marwa Al-Sherbini,a wife that follows her husband to German .Living by wearing a Tudung .have 1 children and she is pregnant at the time she was killed.

Second case:MJ ,michael jackson.died as a muslim.

these 2 cases are really related with media and muslim.why?just see by your own eyes.it really obvious that media do not want islam to look good in the eyes of the world.

just imagine how people would know the death of MJ as muslim.It will make a great dakwah to lots of people out there..right?

plus,the death of marwa is really tears-dropping .just imagine 18 stabs!!!!!!what kind of human in that court ? a stone statue or something stupid?OMG.idk.it's really like the whole court are the killer of marwa.then,there were fews news about her death.the woman who fight for islam.for her right to wear a tudung in German!.HER own RIGHT!!!!!

the one that be the headline are only related to the story about islam and terorist,islam and polygamy, islam and bom.Pls lah.stop it.I am a muslim,and i am really depressed on how media manipulate the vision of world view on islam.

i am hoping that the non-muslim out there dont easily make the conclusion that islam is bad .because what you heard,see,read in media about islam is not all true.

yes i admit ,not all muslims are good..but dont blame islam for that.

for example.if I stab your eyes with fork.which one do you blame?me or the fork?
of course me right.because i am the one using the fork in the wrong way .and the fork have nothing to do with my willing to stab your eyes.

I am hoping in the future islam will be better respected.not only by muslims but also non-muslims.and i hope that this issue will end like a beautiful butterfly coming out from it's coccoon.

Allahua'lam

4 comments:

khairieah said...

ee..kesiannya c marwa.. kena tikam sebab pakai tudung..
pdhal remaja2 skrg ni sanggup tikam diri klu mama marah nda pakai tdung.. senang lenang minum arak lg..

sedihnya dunia..

afif=shafie said...

kecian kan...ada lagi tu anak dlm kandungan..
sedih aku...kurang ajar tul orang rusia tuh....tuduh orang pengganas..tapi dia yg mcm pengganas ..benci aku betul....

memang di laknat tuhan lah...orang jijik tuh...

hmm...semoga roh marwa dan keluarga di berkati olehNYA

Lhin said...

ya..sangat2 kejam,lagikn haiwan ada naluri untuk melindungi kawanan mreka..masakn ini, mnusia sanngup..memng sngja tu sbnarnya..geram btul..tapi kn,karikatur tu kurng bersesuaian lh, sbb syahidah Marwar di gmbrkn sebagai seorng yd x mntup aurt dgn smprna.sedng kn beliau syahid memprtahankn hijabnya..
walau apa2 pn, sma2 lh kta mngmbil iktibar dr kejdian ini, kalw kta(di Malaysia), snggup kh untuk ke thap begitu sekali?
sya jga pda msa yg sma berasa malu mengengkan keadaan dri yg penuh kekhilafan..

afif=shafie said...

iyakah lihin..maafkan jika karikatur itu tidak bersesuaian....itu cuma sekadar hiasan semata2 tdk ada kena mengena dgn yg hidup atau yg mati...

kejam kan?..geram aku.....mcm hishh,,jak,,,,,...yg pelik bulih lagik tuh bawa pisau!!!!kin panas!!!!

hmm..betul lihin,...kekhilafan diri ini kadang2 menyelubungi diri ,pabila mengungkai kisah marwa hatiku terusik sebak akan kecil dan hinanya diri ini...